30.1.2007

Pieni lankahamsteri

1. Kuka olet? Onko Sinulla oma blogi?
Olen Minna ja olen pieni lankahamsteri eli lankaa ei ole varastossa kovinkaan paljon. Blogi löytyy. http://www.pupupossu.vuodatus.net

2. Kauanko olet harrastanut neulomista?
Nuoresta asti välillä enemmän, välillä vähemmän aktiivisesti. Tietty peruskoulun pakolliset on tullut tehtyä. Silloin olin maailman surkein neuloja. Sitä ehkä olen vieläkin. Sukista valmistui vain yksi, neulepusero jäi liiviksi, neulotun vauvannutun tein virkkaamalla koska se valmistui nopeammin.... Takkuisen alun jälkeen neuletehtaani tuotti kasapäin puseroita, huiveja, lapasia - pääosin kirjoneuleita. Sitten sairastuin nivelreumaan ja neulominen jäi joksikin aikaa. Nyt olen taas parin vuoden aikana jotain saanut tehtyä :)

3. Millainen on lankavarastosi? Onko sillä tarvetta pienentyä? Miten olet sitä kartuttanut?
Lankavarasto on melko pieni eikä sillä niin ihmeellistä tarvetta ole pienentyä. Suurin osa varaston langoista on niitä muista töistä jääneitä keränloppuja tai sitten löytyy yksi kerä tätä ja yksi kerä tuota. Nämä langat on vanhoja - osa taitaa olla 20 vuoden takaa. Ajattelin kuvata langat heti 1.2. ja tarkempi esittely tulee sitten omaan blogiin. Vuosi sitten myin kirpputorilla kaikki isommat lankamäärät. Kaduin sitä heti.

4. Millä strategialla olet mukana? Neulotko vaan omaan tavanomaiseen tapaasi ja tahtiisi, vai kiinnitätkö nyt enemmän huomiota neulomiseen?
Tavanomainen tahti on toiveissa. Tammikuussa olen saanut neulottua paljon koska olen ollut kotona ja aikaa on ollut. Helmikuussa menen takaisin töihin ja luulen, että olen alkuun niin väsynyt, etten jaksa tehdä mitään. Voi siis olla, että neulon jopa tavanomaista hitaammin. Luulen kuitenkin tämän lankahamsterikuukauden hiukan antavan potkua neulomiselle.

5. Onko Sinulla jo suunnitelma millä työllä aloitat?
On ja ei. Sunnitelmia on niin paljon, etten tiedä mistä aloittaisin.

6. Onko Sinulla suunnitelmissa jonkinlainen itsesi ylittäminen neuletaidollisesti? Aiotko kokeilla jotain ihan uutta?
Kyllä on. Olen sellainen kyllästyvä neuloja. Mitään mallia (vaikka se olisi kuinka kiva ja ihana) en tee ikinä kahta samanlaista. Ei kiinnosta. Ainoastaan Legs-pupuja olen neulonut kaksi. Mikään ei ole niin tylsää kuin tehdä neulepuseron kappaletta sileällä neuleella yhdellä värillä. Ei sovi minulle. Lapasetkin minun on neulottava samaan aikaan. Jos teen ensin toisen valmiiksi, voi olla, että toinen ei valmistu ikinä. Tästä syystä en tee mitään isoja neuleita yksivärisenä - yleensä. Tämä pitkä alustus on taustaa sille, että ajattelin ylittää itseni neulomalla yksivärisen melko pitkän neuletakin. Harmaana. Siis tylsä värikin. Siihen tosin on tulossa palmikoita, joten toivon, että mielenkiinto jaksaa pysyä. Katsotaan nyt kuinka käy. Todennäköisesti tämä ei valmistu helmikuun aikana, mutta aloittaa aion joka tapauksessa.

7. Ja lopuksi: tuliko tammikuussa ostettua varalle lankaa, jos vaikka helmikuussa sattuisit tarvitsemaan etkä voikaan ostaa? ;)
Tuli ostettua. Juuri tämän neuletakin langat. Ja kyllä tarttui vähän muitakin lankoja mukaan kun sopivia osui kohdalle. Ja kyllähän niitä osui kun lankakauppaan poikkesi :D

Ei kommentteja: