30.1.2007

Lankavuoresta tervehdys!

1. Kuka olet? Onko Sinulla oma blogi?
Olen Minna, pian 32v kahden lapsen (tyttö 7v, poika 5v) äiti Pohjois-Pohjanmaalta. Ammatiltani olen sosiaaliohjaaja ja työskentelen mielenterveys/päihdekuntoutuksen parissa. Blogitan täällä .

2. Kauanko olet harrastanut neulomista?
Neulomisen ja muutkin käsityöt olen aloittanut yläasteella -koulukäsityöstä on aika karseat muistot :/ Siitä lähtien olen neulonut enemmän ja vähemmän aktiivisesti, viimeiset vuodet suorastaan intohimoisesti. Nykyään ei ole päivää ilman neulomista :) Onneksi töissäkin pystyy ajoittain neulomaan! Pidän erityisesti pitsineuleista ja pintaneuleista. Sukkiakin on mukava tehdä. Olen ehdottomasti ohuiden lankojen ystävä. Koska pidän pitsistä ja ohuista langoista, voi tästä jo päätellä, että en minä kovin montaa grammaa saa kulutettua tämän hasterikuun aikana.

3. Millainen on lankavarastosi? Onko sillä tarvetta pienentyä? Miten olet sitä kartuttanut?
Lankavarastoni on ....öööh..... suuri. Ainakin Mieheni mielestä. Noin vuosi sitten laskin langat ja tulos oli noin 30kg ja luulenpa että on lisääntynyt tuon inventaarion jälkeen. Eli tarvetta pienenemiseen todellakin löytyy. Langat vaan karttuvat.... melkein ihan itsestään. Netti on vaarallinen ostospaikka -pullollan toisen toistaan ihanampia lankakauppoja! Neulon kaikenlaisista langoista, Novitasta lähtien. Tekokuiduista en tykkään.

4. Millä strategialla olet mukana? Neulotko vaan omaan tavanomaiseen tapaasi ja tahtiisi, vai kiinnitätkö nyt enemmän huomiota neulomiseen?
Strategiani on sama kuin tähänkin asti: Silloin neulotaan kun vaan on hetkikin aikaa! Mieltymyksistäni johtuen langankulutukseni tuskin on kovin suurta. Minulle haastetta riittää siinäkin että yritän pidättäytyä langan ostamisesta.

5. Onko Sinulla jo suunnitelma millä työllä aloitat?
Aloitan kirjoneulelapasista ja pitsihuiveista.

6. Onko Sinulla suunnitelmissa jonkinlainen itsesi ylittäminen neuletaidollisesti? Aiotko kokeilla jotain ihan uutta?
Kirjoneuleet ovat minulle aikalailla uusi aluevaltaus ja koen ne aika hankaliksi ja hitaiksi tehdä. Haluan oppia tekemään kauniita kirjoneulelapasia!

7. Ja lopuksi: tuliko tammikuussa ostettua varalle lankaa, jos vaikka helmikuussa sattuisit tarvitsemaan etkä voikaan ostaa? ;)
Ootas... en muista.... (minulla on paha/outo tapa "unohtaa" mitä on tullut ostettua....) pari kerää valkoista Nallea lapasia ajatellen, Huuto.Netistä huusin Tencel-lankaa huivia ajatellen... ja... ja.... vähän vaan kuitenkin.....

Ei kommentteja: