28.2.2007

Tyypillisen huonoa tuuriani

Kameran piuha on hukassa. Olen etsinyt sitä koko päivän. Noin kuvannollisesti. saunan jälkeen panen vielä A:n asialle sen etsinnässä. Eiköhän se aamuun mennessä löydy. Olen urakoinut tässä kuussa varastojani pienemmiksi ja siinä oikein hyvin onnistunut. Toissailtana valmistunut ankeuttajankerkoittamispaita on siitä oiva esimerkki. Lankaa siihen nimittäin kului 1020 g. Mutta taas tuli todistettua, että kirjoneule ei ole minun alaani. Malliin sain vihjettä aika pitkälti syksy2006 Novitasta, sen kaarrokeneuleesta, jossa on ukkojen ja akkojen kuvia. Punaisesta Nallesta tein vauvan villatakin ja housut: ohut lankakaan ei ole minua varten. Näihin on ohjeentapaista Talvi 2006 Novitassa. Lankaa meni 230 g. Oikeastaan aika paljon, kun on ohutta lankaa ja koko pieni. Mutta tuo mallineule on se, joka sitä lankaa syö, oletan. Yhden Popin jämän (80 g) tuhosin palmikkopipoon, joka jäi hieman liian pieneksi minulle. Lisäksi olen kuukauden aikana tehnyt kuusi vaakatilkkuun verrattavaa tilkkua. Mallineuleita olen kokeillut viime kesänä Virosta ostamastani kirjasta 200 kootud ruutu. Ne ovat grafiitin harmaata 7 veljestä, jota sain kulumaan kokonaisen kerän. Tarkoitus on tehdä vielä punaisia tilkkuja ja koota ne alkukuusta syntyvää vauvaa varten, ulkopeitoksi parvekevaunuihin. Eli loppukuun saldokseni ilmoitan vielä Novitan lankoja 1480 grammaa.

3 kommenttia:

Petra kirjoitti...

Hirmuinen loppukiri sinulla! :O
Ja onnea syntyvälle vauvalle! :)
Nämä siis kirjattu (laskin että 10 erillistä työtä)

Liinu kirjoitti...

Piuha yhä katesissa. Argh. Selvennyksen vuoksi kerron, että vauva toki syntyy eräälle nuorelle ystävälleni. Mutta onnea sekin tarvitsee.

Petra kirjoitti...

:D Noh, onnea sille ystävälle... ;)